13.prosinec 2017
Studenti druhého ročníku oboru Ekonomika a podnikání Střední školy Kostka se v rámci předmětu Základy přírodních věd vydali odhalovat tajemství barev v přírodě formou soutěží a prohlídky výstavy Barevný svět.
Studenti druhého ročníku oboru Ekonomika a podnikání Střední školy Kostka se v rámci předmětu Základy přírodních věd vydali odhalovat tajemství barev v přírodě, a to jak z hlediska přírodovědného, chemického, tak z pohledu fyzikálního.
V Muzeu regionu Valašsko, Vsetín v této době probíhá interaktivní výstava s názvem Barevný svět a lektor muzea, Mgr. Jan Husák, připravil pro studenty komentovanou prohlídku výstavy, prezentaci a soutěž ve znalostech a vědomostech z přírodních věd. Prezentace a soutěž byla vytvořena v rámci projektu Inovace v muzejní environmentální výchově, který je spolufinancován Státním fondem životního prostředí České republiky a na základě rozhodnutí ministra životního prostředí.
Na výstavě si studenti v praxi vyzkoušeli šíření světla, odraz a lom, nebo skládali barvy a sledovali vazbu mezi zvukem a barvou. Některé barevné iluze vytvářeli dokonce vlastním tělem, jiné s pomocí speciálních přístrojů. Studenti se také poznali barvy valašské přírody, poznali modře zbarveného chráněného plže modranku karpatskou, nebo objevili tajemství barevného podzimního listí beskydských lesů. V každém případě se dozvěděli spoustu zajímavých informací, které díky praktickým ukázkám zůstanou uložené v jejich myšlení jako nově nabyté vědomosti.
Mezi nejlepší znalce barev přírody patřili Jirka Čáník, Matěj Koňař, Petr Mikulenčák, Bára Krbová, Adéla Blažková, Ondřej Škoda, Kristýna Vodáková, Tereza Holíčková, Eliška Hrabcová, Adéla Měrková, Radka Šánková, Dan Žlebek, Nicola Khamlichi a Natálie Křapová.
Čas strávený ve vzdělávací výstavě v Muzeu regionu Valašsko, přestože byl studenty hodnocen z velké části jako zábava, byl ale hlavně výukou. Optickou laboratoř s vybavením, které je součástí této výstavy, najdeme v málokteré střední škole, a proto stojí za to vážit cestu na Vsetínský zámek a výstavu vidět a hlavně zažít a poučit se.
Mgr. Jan Husák, PhDr. Jaroslava Ševčíková a studenti P2.A,B